donderdag 20 augustus 2015

8.54: De laatste loodjes

De deadline van de bank waar ik de vorige keer over schreef, is inmiddels ruimschoots verstreken. Vreemd genoeg blijkt dat de wereld nog steeds om haar as draait, dat het elke morgen licht wordt en dat ik geen dagvaarding in de bus heb gekregen, dus zal het allemaal vooralsnog wel los lopen. Dit wil overigens niet zeggen dat ik stil zit: de laatste weken ben ik bezig geweest met het verzamelen van documenten die ik in moet dienen bij het doen van aangifte van voltooiing van de bouw. Pas na het doorlopen van dit proces wordt mijn huis in juridische zin een huis (nu is het nog een bouwplaats). Overigens is mij afgelopen vrijdag gebleken dat je op zo'n bouwplaats heerlijk kunt slapen...

Toch ben ik niet uitsluitend bezig met papierwerk. Zeker de laatste dagen zijn we (Mariusz en ik) hard bezig geweest met het in elkaar schroeven van wat meubels van... je weet wel, die grote blauwe hal, het plaatsen van plinten en andere kleinigheden. De bedoeling was eigenlijk dat we zouden gaan schilderen maar helaas liet de ploeg van Emil ons zitten (alles zou in de grondverf staan, dit bleek niet gedaan en omdat het zaterdag de 15e een nationale feestdag was, konden we geen grondverf kopen) en moesten we proberen onze tijd op een andere manier nuttig te besteden.

Ten eerste heb ik de vloer van het toekomstige kantoor maar eens afgemaakt. De laatste tijd heerste bij mij al het bekende "laatste loodjes" gevoel en als daar dan ook nog temperaturen van rond de 35 graden bij komen... blijft het werk liggen. Nu is de vloer af (behalve in de garderobe, maar dat is een kwestie van deur sluiten en wat niet ziet...) en een deel van de plinten gedaan. Van tevoren vermoedde ik dat dit een rotklus zou worden. Nu kan ik bevestigen dat het een rotklus is. Omdat ik geen professioneel laminaatlegger ben, is de ruimte tussen het laminaat en de muur op bepaalde plaatsen net iets te groot, waardoor ik de plint schuiner moet leggen om dat gat af te dekken. Het gevolg is dat ik bij de hoekpunten weer nieuwe problemen krijg... afijn, ik vind het resultaat goed genoeg en als anderen daar anders over denken, is dat hun probleem.



Voor wat betreft de meubels zat de meeste tijd in de HEMNES commode voor de grote slaapkamer. Niet geheel onlogisch, aangezien dit flinke ding verpakt zat in maar liefst drie dozen.







Volgens Asia is de klok boven de commode te klein en kloppen de proporties niet helemaal. Hoe meer ik naar de foto kijk, hoe beter ik snap wat ze bedoelt... het punt is echter dat het er "in het echt" heel anders (veel beter) uitziet dan op deze foto.

In het kantoor hebben we ook maar meteen een LIATORP boekenkast in elkaar geschroefd. De deurtjes hangen er nog niet in en de hoogte van de planken moet nog even bekeken worden, maar het effect (witte kast in combinatie met bosbessenmuur) is precies wat ik in gedachten had.



En zie hier: 13 grote tassen vol met boeken. En nee, dit is NIET alles.

De volgende ochtend wilden we toch wel wat schilderwerk doen, bijv. het plafond in de huiskamer. Maarrrr... waar is mijn uitschuifbaar hoe-noem-je-zo'n-ding waar je een verfroller op vastzet zodat je ook makkelijk bij dat plafond kunt? Tja, iemand van Emil's ploeg dacht dus blijkbaar dat dat ding van hun was... en foetsie! (Inmiddels is hij alweer terug!) In de tussentijd moesten we dus iets anders verzinnen en uhh... oh, een vloermop! Zou dat werken?



Het plafond is mooi wit, dus het werkt.

En daar laat ik het bij voor nu. Morgen moeten de muren er als het goed is aan gaan geloven en... krijgen we eindelijk onze voordeur!

2 opmerkingen:

  1. je wordt nooit en terecht een echte Pool. Een Pool heeft geen haast met het gereed melden van hetgeen op een bouwplaats is tot stand gebracht. Doe je dit dan is het een woning en dan krijg je te maken met OZB etc. Door dit zo lang mogelijk te rekken is dat niet aan de orde. dat kan jaren duren.

    BeantwoordenVerwijderen