zondag 26 juli 2015

8.53: Huis opwarmen


Vorige week zaterdag was het even druk bij ons. Het was hoog tijd om ons huis "op te warmen" en tja, als ik iets doe, doe ik het goed. Zo gebeurde het dat er op het hoogtepunt ruim 25 personen aanwezig waren in het huis... iets wat vermoedelijk geen tweede keer zal gebeuren. Om ons zoveel mogelijk stress en zorgen te besparen, hadden we het onszelf makkelijk gemaakt. Tafels en stoelen van een verhuurder, catering via de eigenaar van Cafe Lokomotywa in het station van Otwock...


Kip in een saus van zalm, varkenslapjes in tonijnsaus, eend in frambozen-muntsaus, gegrillde groenten in een munt-gembersaus... zie dat allemaal maar eens voor zoveel mensen zelf klaar te maken. Iedereen heeft gesmuld en ik heb geen moment spijt gehad van deze keuze.

Geen idee hoe vaak we ons interieur hebben laten zien. Onze eregast vond het na verloop van tijd allemaal wel best.


Rond een uur of 10 's avonds vertrokken de laatste gasten. Schoonmaken? Welnee, licht uit en deur op slot... morgen zien we wel weer. Zondag kwamen we terug in Otwock en troffen we o.a. dit prachtige tafereel aan:


Wat waren wij gelukkig met de huurvoorwaarden van de verhuurder. De verhuurder van de tafels en stoelen verhuurde nl. ook borden, glazen, bestek... voor prijzen waar je bijna geen plastic rommel voor kunt kopen. En: we hoeven niet af te wassen!! De verhuurder komt, gooit alles in een grote bak en... opgeruimd. Gewoon ideaal.

Afgelopen dinsdag is het de electricien gelukt om de led-verlichting van de trap geheel aan te sluiten. In eerste instantie was de verlichting erg zwak en bij toeval ontdekten we dat dit te maken heeft met een defect aan de schakelaar. Gelukkig, want deze gaan we waarschijnlijk toch vervangen door een dimmer want nu is de hoeveelheid licht wel erg intens...



Ondertussen ben ik de laatste dagen bezig met het verzamelen van de nodige documenten zodat ik aangifte kan gaan doen bij het districtsinspectoraat voor bouwtoezicht van voltooiing van de bouw. In eerste instantie dacht ik dat ik daar alle tijd voor heb maar een brief van de bank maakte snel een einde aan deze illusie. "Middels dit schrijven willen wij u herinneren aan het feit dat u in het hypotheekcontract vastgelegde termijnen niet nagekomen bent." Met een nieuwe deadline: 3 augustus. Nu is het doen van aangifte niet zo'n probleem, dat kan ik morgen wel even doen alleen weet ik dan zeker dat het formulier onmiddellijk afgekeurd wordt. Het probleem is nl. dat daar uiteraard weer een ontzettende stapel documenten voor nodig is. Later meer over dit "gedoe", nu is het bedtijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten