donderdag 9 juli 2015

8.50: Lijm snuiven

Emil heeft vandaag, conform zijn toezegging, de vloer op de begane grond gevoegd. Geen idee hoeveel zakken van dat spul hij daar voor nodig had, maar het zullen er behoorlijk wat geweest zijn. De kleur van de voegen heet wengé, naar een tropische houtsoort die voorkomt in het midden en westen van Afrika, maar "donkerbruin" mag ook gewoon hoor.




Ondertussen heeft Emil ook de douchekraan alvast gemonteerd. Op dit moment zitten er alleen in de toekomstige badkamer boven nog wat tijdelijke stoppen op de waterleidingen. Ook deze stoppen moeten vervangen worden door definitieve kraantjes want alleen dan kan de hoofdkraan van de waterleiding permanent open blijven staan. De tijdelijke stopjes houden de waterdruk wel even tegen, maar het zou vervelend zijn als er ineens eentje uit de pijp plopt en ik een fontein op de bovenverdieping heb.


In de badkamer zijn we dus al een heel eind op weg.

Zelf ben ik vandaag naar Otwock gegaan om de eerste twee rijen laminaat op de overloop te leggen. Helaas was ik iets te ongeduldig waardoor ik de helft van het laminaat boven al had liggen, maar omdat de timmerman mij met klem heeft geadviseerd te beginnen bij de trap en de eerste twee rijen vast te lijmen, moet ik nu rij voor rij lostrekken en weer opnieuw leggen. Dit gaat echter sneller dan het lijkt.



Eerst meten zodat het goed uitkomt, daarna rij 3 lostrekken en rij 2 leggen, rij 4 lostrekken, enz. De eerste twee rijen zijn dus vastgelijmd. De emmer verf dient uitsluitend als gewicht. Op zaterdag ga ik hiermee verder, hopelijk is het dan allemaal droog genoeg.

Ik ben vandaag ook bij de timmerman geweest... en zie hier: onze badkamerdeur!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten