maandag 2 december 2013

0.33: Nog een keertje...

...om het af te leren.

Het lijkt er op dat er eindelijk schot in de zaak zit. Voorheen was ik vaker optimistisch, hetgeen meestal gevolgd werd door een flinke afstraffing, maar... zonder optimisme komen we in het leven nergens.

Vandaag was het weer eens tijd voor een dagje bureaucratie. Het positieve besluit van de bank bevat namelijk (zoals altijd) een lijst met voorwaarden waaraan voldaan moet worden voordat de eerste tranche van het krediet kan worden uitbetaald. Zo moet er een actueel taxatierapport worden overlegd en actueel betekent voor taxatierapporten "niet ouder dan 1 jaar". Laat mijn taxatierapport nu net 1 jaar en 2 weken oud zijn...

Ook moet de bank een actueel uittreksel uit het grondregister hebben. In dit geval betekent dat dat het document niet ouder dan 3 maanden mag zijn... en ook daar zit ik net overheen. Kortom: met de papierwinkel heb ik echt domme pech, want alles mag dus weer opnieuw aangevraagd (en betaald) worden. Stel je namelijk eens voor dat de bouwkavel sinds augustus van vorm veranderd is en opeens niet meer rechthoekig is?

Districtsautoriteiten, rechtbank, notaris, belastingdienst, sociale verzekering, taxateur, bank... en dat allemaal op één dag. Nu ben ik moe, welterusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten