zondag 29 juni 2014

8.3: Zoldervloer 10%

Gisteren heb ik de eerste OSB-platen geplaatst. De temperatuur onder het dak was verre van prettig en met mijn uithoudingsvermogen is het niet al te best gesteld, waardoor ik helaas niet verder kwam dan twee platen... maar ja, die vloer hoeft niet voor een bepaalde datum af te zijn. Als ik er een half jaar over wil doen, dan doe ik dat. Maar dat wil ik niet. Dus doe ik het niet.

De ruimte tussen de balken vul ik op met steenwol van 10 centimeter dikte. De ruimte tussen de lagere balken (waar ik mijn balken op gemonteerd heb, snapt u het nog?) wordt later óók gevuld met steenwol van 15 centimeter dikte. Dat is samen ruim voldoende. De 5 rollen van 10 centimeter die ik gekocht heb (meer past er niet in mijn auto) bleken niet voldoende; die bestelling mag ik nog wel een keer of 2 herhalen.




2 opmerkingen: