woensdag 24 september 2014

4.6 / 7.7: Isolatie 90% + de laatste "ramen"

Tijd voor de wekelijkse inspectie. Vanmorgen was het hier net 3 graden en dat was goed te merken, óók binnen. De ploeg, die van maandag t/m vrijdag overnacht in ons huis, is verhuisd naar een andere kamer omdat het in het (toekomstige) kantoor (groot raam) te koud werd.

Drie van de vier zijden van het huis zijn inmiddels ingepakt met steenwol (en hier en daar polistyreen) en grotendeels bedekt met een grijze lijmlaag (of twee). De oostzijde is nog niet af, omdat er helaas niet voldoende steenwol was; we komen zo'n 25 vierkante meter tekort. Dit wordt vandaag nog door de aannemer aangevuld, zodat ook deze werkzaamheden verder kunnen gaan.




De laatste twee gapende gaten in de buitenmuur zijn inmiddels ook bijna dicht. Tijdens de bouw kozen we er voor om de garage niet te voorzien van een normaal raam, maar van glazen bouwstenen. Zo hebben we daglicht in de garage zonder dat vreemdelingen eenvoudig kunnen zien wat er in de garage staat. Het montagesysteem bij de glazen stenen heeft dezelfde kleur als de overige ramen.



De stenen elementen (ok ok, imitatiesteen...) voor op delen van de voor- en zijgevel zijn inmiddels ook bezorgd (niet uit Californië!). Ik moet zeggen dat ik enorm benieuwd ben hoe dit er uit gaat zien.



Vorige week moest ik beslissen of de lijsten 6 of 10 centimeter breed moesten werden. Zie en oordeel of ik een goed besluit genomen heb. Overigens ben ik vooralsnog tevreden over de afwerking, ook van bijv. de cassettes waar de rolluiken in verstopt zitten. Ja, ik zie dat de rand niet helemaal recht is; ik ga er vanuit dat dit met de stuclaag wordt gecorrigeerd en anders mogen ze het nog een keer doen.



Als het goed is, kan de electriciën volgende week aan de slag, zodat er binnen ook eindelijk iets gaat gebeuren. Het enige waar ik nog op wacht, zijn de technische tekeningen, zodat de electriciën niet te veel eigen fantasie hoeft te gebruiken. :-) Deze tekeningen zijn mij toegezegd voor de tweede helft van deze week, maar inmiddels heb ik vaak genoeg ervaren dat toezeggingen in de bouw niet enorm veel waard zijn...

Oh, en de badkamer beneden is momenteel een keuken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten