woensdag 30 juli 2014

5.10 / 7.1: Het begin van het buitenwerk

Afgelopen maandag - twee dagen later dan verwacht - kreeg ik de prijs te horen van de aanleg van een aansluiting op de gemeentelijke waterleiding en riolering. Helaas, hij moest inderdaad iets meer rekenen dan in 2012, wat geheel het gevolg was van kostenstijgingen waar hij mee te maken had. Dit excuus heb ik uiteraard nagetrokken, dit blijkt te kloppen. Van mijn loodgieter kreeg ik al te horen dat ik niemand zou vinden voor minder dan 10.000 złoty dus met 9.000 złoty is het toch weer een meevaller (in 2012 zou ik 8.000 złoty betaald hebben). Omdat ook dit de nodige tijd kost, ga ik morgenochtend alvast papieren tekenen en een aanbetaling doen.

Ook heb ik morgenochtend een afspraak met Emil, een mij aanbevolen aannemer voor allerlei werkzaamheden in en rond het huis. Omdat ik binnen in het huis weinig kan doen zolang ik de documentatie van de binnenhuisarchitecte nog niet heb en stilzitten ook mijn grootste hobby niet is... kan hij wellicht alvast de buitenkant van het huis afwerken: de muren voorzien van 15 centimeter steenwol, een lijmlaag en een plamuurlaag in de uiteindelijke kleur van het huis.

De ECHTE reden om morgen naar Otwock te gaan, is om de bouwvergunning voor de gasinstallatie op te halen. Dat is het enige wat niet in het weekeinde kan. De bovenstaande zaken zijn slechts om het gevoel te krijgen dat ik er voor iets nuttigs heen rijd...

Afgelopen zaterdag hebben we (jazeker, ik had hulp!) aan de buitenkant het folie verwijderd van alle ramen. Het is hier inmiddels al een hele week bloedheet en ik wil uiteraard niet riskeren dat de lijm dadelijk niet of lastig te verwijderen is van de raamkozijnen.




Met de onderstaande nieuwe verkeersborden ben ik overigens ook erg blij, tenminste... als er ook gehandha.... uhh, laat maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten