woensdag 7 januari 2015

8.17: Welkom 2015!

En daar zijn we weer!

Allereerst de beste wensen voor 2015. Mijn lezers wens ik vooral een goede gezondheid toe (de rest koop je maar), voor onszelf hoop ik dat er dit jaar een succesvolle verhuizing in zit.

Gisteren heb ik telefonisch contact gehad met Emil om te vragen of zijn ploeg vandaag weer volgens plan zou beginnen. "Nee," kreeg ik te horen, "het plan is gewijzigd. We zijn er al sinds maandagochtend," gevolgd door een samenvatting wat ze gedurende de twee eerste dagen van deze week al hebben gedaan.




Ik begin bij de master bedroom, de grote slaapkamer, welke inmiddels geheel is voorzien van een plafond van gipskartonplaten. Alle naden en schroeven worden afgedekt met vulmiddel. Zowel het plafond als de muren zijn dan klaar voor de laatste constructielaag, in het Pools gładź genoemd. Deze laag bestaat voornamelijk uit gips en maakt de muren en plafond (mits goed aangebracht) egaal. Het enige wat me dan nog wacht, is het schilderwerk, wat ik zelf ga doen.



Tijdens de ruwbouw bleek al dat we in het kantoor blijven zitten met een piepklein stukje schuin dak (bovenste foto). Vandaag heb ik gekeken naar de beste mogelijkheid om dit af te werken. Ik heb besloten hier een rechte goot aan te brengen, niet alleen om de anderhalve meter af te dekken die zichtbaar is op de foto (dat zou er erg vreemd uitzien) maar over de gehele lengte van de muur. Eventueel kunnen we hier dan nog wat extra lampen in monteren.

Ook de "kleine" slaapkamer is inmiddels geheel voorzien van gipskartonplaten, waardoor de uiteindelijke grootte echt duidelijk is geworden.




Dankzij de vloerverwarming werd het erg lastig lopen in de gang, dus heeft de ploeg van Emil van de nood een deugd gemaakt en dit deel van de begane grond vast te voorzien van de laatste constructielaag. De rest hadden ze gisteren willen doen, maar helaas dook de temperatuur ineens onder de -5°. Vandaag was het nog erger, we zijn niet boven de -7° gekomen. Morgen en overmorgen gaat de temperatuur weer rap naar waarden boven 0, hetgeen uiteraard gepaard gaat met de nodige neerslag. Naar verwachting wordt volgende week de vloer in de huiskamer en keuken voorzien van deze laag.



Vandaag is ook mijn aankoop van een tijd geleden gemonteerd, zodat ik voortaan op een beschaafde manier naar de zolder kan. De stukjes gipskarton aan weerzijden zijn tijdelijk aangebracht om de hoogte / diepte van de montage te bepalen.

Overig nieuws: tot mijn verbazing ontdekte ik vandaag dat de twee-onder-een-kapwoning naast mijn huis bewoond is - allebei de helften. Dat is redelijk apart te noemen, omdat daar in december pas de laatste constructielaag voor de vloer werd gestort. Toen was al te zien dat de woning met een enorme haast werd afgewerkt, nu weten we dus waarom. Vermoedelijk was deze verhuizing niet geheel vrijwillig, bijvoorbeeld doordat men de vorige woonruimte verkocht heeft en er op 1 januari uit moest. Ik hoop dat wij het net iets anders kunnen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten