zaterdag 24 januari 2015

8.20: Vensterbanken & Vocht

Vandaag een update zonder foto's.

Rond elf uur vanochtend had ik een ontmoeting met de aannemer, Emil. Ik had hem van tevoren telefonisch al gemeld dat alles er prima uitzag op één probleem na: de vensterbanken in de grote slaapkamer. Emil zag meteen wat ik bedoelde en wist ook direct de oorzaak aan te wijzen: de ramen zitten scheef in de muren!

Gelukkig klinkt dit veel dramatischer dan het in werkelijkheid is. De ramen zitten prima in de muren, maar ten opzichte van elkaar niet perfect in een rechte lijn. Uiteraard hebben we het niet over enorme verschillen, want dan hadden we het meteen gezien tijdens het plaatsen van de ramen. De verschillen bedragen niet meer dan een halve centimeter. Deze halve centimeter wordt nu pas zichtbaar... dankzij de vensterbanken.

De oplossing?
Emil gaat de twee bewuste vensterbanken weer losmaken en slijpen, zodat ze niet meer recht zijn.

Nee, dat is geen vergissing. Zodat ze niet meer recht zijn.
Want nu zijn ze recht, zodat ze er krom uitzien (vanwege de ramen).
De bedoeling is dat ze krom worden, zodat ze er recht uit gaan zien.

Daarnaast ben ik met enige spoed op zoek naar een ventilator die ik voorlopig op zolder op het hoofdkanaal voor de luchtafvoer kan plaatsen. Hierdoor breng ik een luchtstroom op gang waardoor het huis (hopelijk) wat sneller gaat drogen. Er komt op dit moment ontzettend veel water vrij uit de verse vloeren en muren. Het condenseert overal waar het maar kan, waardoor alle ramen, vensterbanken en de garagedeur nat zijn. Het water kan simpelweg nergens heen. Zodra de stroom er komende (of volgende) week op gaat, wil ik het huis dus een handje helpen met drogen. We zullen zien.

U hebt zojuist mijn 200e bijdrage op dit weblog gelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten