zaterdag 5 april 2014

2.11: Nog eens 21 kuub beton...

Ik heb zojuist even een uurtje "bijgeslapen" want het was vandaag vroeg dag. Om 6 uur liep de wekker af, om 8 uur zou het beton geleverd worden en onderweg moest ik nog een vibrator ophalen. Nee, niet bij Christine le Duc maar bij een verhuurder van bouwmachines. Ik heb al eens uitgelegd wat zo'n vibrator doet (hij trilt!) en waar hij voor nodig is - we hebben inmiddels al eens vaker een grotere hoeveelheid beton gestort.

Na een laatste inspectie van de betonwapening en de inmiddels deels gebouwde schoorstenen...





...was het wachten op de pomp en de eerste vrachtauto met beton, ditmaal klasse (betonsterkte) B25. In het project werd beton B20 geadviseerd, maar de bouwopzichter raadde me aan een iets betere betonklasse te nemen omdat het prijsverschil verwaarloosbaar is.




Ook ditmaal werd het beton weer met uiterste precisie gladgestreken, zowel de hele vloer als de trap.




Rond een uur of 10 was het weer achter de rug, was het huis 21 kubieke meter beton en ik een factuur van zo'n 5.500 złoty "rijker".


Even de vibrator terugbrengen (geen zorgen, we hebben hem eerst goed afgespoeld) en een hapje gaan eten. Onderstaande foto's zijn zo'n twee uur later genomen. Hier is duidelijk op te zien dat de vloer al een stuk minder glinstert (en dus aan het drogen is).



Om het af te leren nog een korte video-opname...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten