woensdag 30 april 2014

2.19 / 3.1: Staal, hout en geen hijskraan

Afgelopen zondag schreef ik over de stalen plaatjes die verankerd zitten in het beton en waar stalen balken op komen te liggen. Deze stalen balken zouden gisteren geleverd worden (toegezegd). Toen ik 's avonds de aannemer belde om te vragen of hij schroeven had gekocht (deze moeten door een lasser op de balken worden geplaatst) meldde hij mij dat de balken helemaal niet geleverd zijn. Meteen gebeld, ja sorry, niet gered, de balken worden morgenochtend met de eerste rit geleverd. Tegen een uur of 9 heb je ze.




Om 9 uur stond de lasser dus klaar, maar er waren geen balken. Gebeld. Ja, we zijn nog aan het laden, we rijden zometeen aan. De lasser vertrok naar een andere klus: bel maar als de balken er zijn. De balken waren er om 11 uur. De lasser was een half uur later terug en had zijn klus in amper 3 kwartier klaar. Komt het hout dan tenminste wél op tijd? Ja, absoluut, ik garandeer je dat het hout om 13 uur geleverd wordt. Mooi zo, want dan heeft de aannemer tenminste nog voldoende tijd om de nodige houten elementen te monteren op de stalen balken, waarna de hijskraan... Het hout kwam... om 17 uur. Hijskraan afgebeld (die komt nu morgenochtend). Ondertussen heeft de aannemer wel nog wat muurtjes afgemaakt (we hebben nu een apart toilet en een aparte stookkamer!).





Ik heb mensen wel eens horen zeggen dat je met Polen geen afspraken kunt maken. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit last van gehad, tot vandaag dus. Voor mijn gevoel heeft de groothandel een totaal gebrek aan respect getoond voor zowel mijn tijd als die van de aannemer (op een gegeven moment was er écht niets meer te doen).

Met de tekst van vandaag gaan we een nieuw deel van de bouw in. De muren staan (behalve 2 muren op de bovenverdieping waar we nog eens kritisch naar gaan kijken of dat niet anders / beter kan) en dus beginnen we nu met de houtconstructie voor het dak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten