zaterdag 12 april 2014

2.14: Katapult

Mijn eerste gedachte toen ik vandaag aan kwam rijden, was dat de aannemer ruzie gekregen heeft met Darek, de overbuurman, waarna hij een katapult gebouwd heeft. Hier kan hij dan YTONG-blokken mee naar zijn huis schieten. Mijn tweede gedachte was... nee, ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb.

Afgelopen donderdag bleek dat de aannemer begonnen was met een niet-dragende scheidingsmuur tussen de toekomstige grootste slaapkamer en de werkkamer. Hij gebruikte hier echter andere elementen voor dan de bedoeling was, nl. smalle YTONG-blokken van 11,5 centimeter breed in plaats van SILKA-blokken (zelfde producent, iets ander materiaal) van 12 centimeter breed. Deze zelfde wijziging heeft hij eerder ook toegepast tijdens de bouw van de voorraadkast in de keuken en omdat het van minder belang is van welk materiaal dat muurtje gebouwd wordt, heb ik hem dat vergeven. Ditmaal komt hij er echter niet onderuit.

"Maar dat materiaal is te zwaar voor de plafondvloer!"
"Klets niet, een plafondvloer van gewapend beton!"
"Jawel, dat kan niet, die blokken zijn veel te zwaar voor..."
"Ja, voor jullie, niet voor de plafondvloer..."
(...)
"Als het moet, wil ik het wel even bespreken met de bouwopzichter?"
"Mwa, dat hoeft niet, als jij SILKA wilt, doen we SILKA..."

Het begint nog eens wat te worden met mijn assertiviteit.

Na mijn bezoek van donderdagmiddag is er nog wat verder gemetseld, voornamelijk gedeeltelijke buitenmuren waar de rest van het ringanker op moet komen te liggen. Met de dragende binnenmuren kan de aannemer op maandag pas weer verder gaan, omdat de blokken die hiervoor nodig zijn nu op zijn.

Oh, die gekke constructie waar ik over begon, is misschien niets meer dan een geïmproviseerde katrol.





2 opmerkingen:

  1. Ik zag ze bij ons in de straat daar vorige week de kruiwagen met cement mee omgoog takelen, want ja, hoe krijg je anders die kruiwagen boven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben inmiddels een trap hoor, kwestie van een aanloop nemen...

    BeantwoordenVerwijderen