woensdag 6 mei 2015

8.27: Pistachedauw

Alhoewel we in het afgelopen weekeinde iets minder konden doen dan we oorspronkelijk van plan waren, is de voldoening toch groot. De plafonds in de twee slaapkamers zijn inmiddels hagelwit en Emil heeft mij verzekerd dat we in het aankomende weekeinde de rest af kunnen maken.


In de slaapkamer voor al onze toekomstige gasten zijn we het verst gevorderd, hier zijn de muren inmiddels voorzien van een kleur die door de producent "pistachedauw" wordt genoemd. Nou ja, op de voormalige gaten van de loodgieter na dan. Deze zijn inmiddels vakkundig opgevuld, maar het materiaal heeft wat meer tijd nodig om te drogen.




Afgezien van een kleinigheidje hier en daar dat gecorrigeerd moet worden, ziet het er prima uit - in het echt nog veel beter dan op een foto. Ik ben al begonnen met het leggen van laminaat, wellicht kan ik dit in het weekeinde ook afwerken.

In de tussentijd is ook een installateur op bezoek geweest om de automatische besturing van de rolluiken aan de gang te helpen. Op dit moment kan elk rolluik met een druk op de knop worden geopend en gesloten. Na het sluiten van alle rolluiken op de benedenverdieping werd het er zó donker dat ik spontaan spijt kreeg dat ik geen projector en filmscherm heb voorzien. Wellicht is het dus tijd om op dit punt van gedachten te veranderen.



Stap voor stap komen we er wel. Emil gaat deze week een begin maken met het leggen van tegels in de badkamer beneden (hopelijk heb ik morgen al wat fotomateriaal) en de keuken. De electriciën legt vandaag de verlichting in de garderobekast aan. Aanstaande zaterdag hebben we hopelijk een afspraak met de timmerman voor het opmeten van de trap en de buitendeur. Stap voor stap.

En na 3 dagen hard werken, heb je honger als een...
Ook als je nog geen tuin hebt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten