zondag 10 mei 2015

8.29: Gemoedsrust

Soms vraag ik me af waar de namen van verfkleuren vandaan komen. Elke producent doet er aan mee. Tientallen of soms honderden kleuren krijgen poëtische namen of worden gekoppeld aan een plaats op de aarde waar we de kleur in kwestie mee associëren (althans: dat is dan dus de bedoeling). Zo kon het gebeuren dat onze toekomstige slaapkamer voorzien werd van de kleur "gemoedsrust" (Engels: peace of mind). Zeg nu zelf - zorgt zo'n naam er niet voor dat je je meteen ontspant en volledig kunt genieten van de nachtrust?



Wanneer het verfblik geopend wordt, zie ik een grauwe, vuile kleur. Eenmaal op de muur ontpopt de kleur zich tot een mengsel van grijs, blauw, een beetje beige - een prachtige kleur.

Zelf heb ik me geconcentreerd op het laminaat in de kamer die we vorige week geverfd hebben. Het is alweer een hele poos geleden dat ik voor het laatst laminaat heb gelegd en blijkbaar ben ik niet veel (meer) gewend. Omdat ik voor een smaller soort laminaat heb gekozen, is het meer werk om te leggen dan "traditioneel" laminaat. Het effect mag er echter wezen. Mijn doelstelling was om laminaat te kiezen dat er enigszins uitziet als parket.



Wanneer bijna de hele slaapkamer geverfd is (ook hier zijn nog wat plaatsen die even moeten wachten) gaan we met z'n tweeën verder met het laminaat. Dat gaat een stuk sneller. Op het moment dat we de laatste rij leggen en ik foto's wil maken, blijkt het al donker te worden, hetgeen te zien is aan de kwaliteit van de foto's. Het blijft maar een telefoon he.






Nu mogen de spieren weer even uitrusten. De volgende werkzaamheden staan gepland voor de Hemelvaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten