zaterdag 23 mei 2015

8.34: Puur comfort


Een week of wat geleden heb ik bijna alle stopcontacten en schakelaars in de slaapkamer voor onze zeer gewaardeerde gasten afgewerkt. Helaas miste ik nog één "viervoudig horizontaal kader in kleur choco" waardoor ik het bovenstaande geheel vandaag pas kon afdekken. En dat ziet er dan direct een stuk beter uit.


Wel jammer dat zo'n stom kader 20 euro moet kosten (dat is dus alleen het donkerbruine deel, de frontjes had ik eerder al gekocht). Tegelijkertijd hebben we ook één schakelaar gekocht in een andere kleur omdat we tot de conclusie kwamen dat de oorspronkelijk gekozen en gekochte kleur niet past bij de kleur waar de grote slaapkamer in is geschilderd. Gelukkig mag ik het overschot aan accessoires omruilen.


Vandaag hebben we de laatste kamer, de toekomstige studeerkamer (werkkamer, kantoor, als het beestje maar een naam heeft) onder handen genomen. Dus... eerst het restant aan laminaat ergens anders neer zetten...


...en aan de slag! Na pistachedauw en gemoedsrust hebben we voor de studeerkamer gekozen voor een gewaagde combinatie van "puur comfort"...


...en... een "verborgen geheim". Ja, ik kan het niet helpen, zo heet de kleur. Maar het had net zo goed "bosbessenbavarois" kunnen zijn.


En ja, daar gaat nog een tweede laag overheen. In werkelijkheid is veel beter dan op de foto te zien hoeveel extra diepte deze truc geeft aan deze niet al te grote kamer. Uiteindelijk moeten hier 2 witte boekenkasten komen te staan en ik hoop dat het eindresultaat net zo mooi wordt als hoe ik het me ingebeeld heb. :-)

Toen moest de verf drogen en omdat we onze tijd toch nuttig wilden besteden, hebben we het grote bed maar in elkaar gezet. Het grote bed bleek nog groter dan ik dacht - zo groot dat de schakelaars geheel achter het bed verdwijnen en dat de stopcontacten (ook achter het bed) eigenlijk te dicht bij elkaar zitten waardoor het gebruik van deze contacten nu een stuk lastiger wordt. Dit zijn echter first world problems waar we heus wel mee leren leven.


In de badkamer is ondertussen niets gedaan. Donderdag zijn de mannen van Emil nog op bezoek geweest maar omdat de muren nog nat waren, konden ze niets doen. Met een beetje geluk wordt dit verhaal morgen vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten