vrijdag 29 mei 2015

8.37: En weer een half wandje...



(Bijna) elke dag een stapje verder. Nu zijn we bezig met de rechterwand van de badkamer; ook hier komen donkere tegels tot aan het plafond. Ik vroeg me overigens wel af waarom Emil niet meteen verder gegaan is, maar hier bleek een goede reden voor te zijn.


Dit is het zijaanzicht, min of meer waar de wastafel komt. Links de laatst geplaatste (donkere) tegels, netjes afgeslepen onder een hoek van 45 graden. Tegen deze tegels worden haaks lichtere tegels geplaatst, zodat het geheel netjes afgewerkt is. Deze lichtere tegels komen echter maar tot een hoogte van 1,20 meter (4 rijen) en de vraag is dus hoe de donkere tegels bóven deze vier rijen afgeslepen moeten worden. Het lijkt een zinloos detail, maar een foute beslissing zal erg lang zichtbaar blijven. Aangezien ik hier nog advies nodig heb van de architecte heb ik nog even geen antwoord op deze vraag.


Nog een klein detail: de constructie voor het toilet is nu ook aan de bovenkant afgewerkt. Het geheel moet nu nog gevoegd worden, waarna het gekochte sanitair opgehangen kan worden. Voor de volledigheid ook nog even dit: ik heb twee pakjes lichtere tegels bij kunnen bestellen. Ik heb ze pas op 15 juni, maar dit probleem bleek gelukkig geen probleem. "Ach, dan beginnen we ondertussen toch aan de keuken?"


Ik ben zelf ook weer aan de slag gegaan vandaag. De tweede laag bosbessenbavarois zit er nu op en het ziet er naar uit dat een derde laag niet meer nodig is. Ik ben zelf enorm tevreden over de kleur en heb (gelukkig) ook complimenten gehad van de architecte.



En daar is het volgende karwei: de plintjes! Jazeker, plinten. Een rotkarwei dat door velen wordt uitgesteld ("komt wel ooit") maar omdat ik vrees dat het dan over 3 jaar nog niet gedaan is, doe ik het maar meteen. Ik heb bewust gekozen voor plinten van dezelfde producent met dezelfde afwerking als het laminaat. Het kleurverschil op de foto hierboven is volgens mij een kwestie van lichtval.

Helaas is de verkoper van de plinten (ik moest twee keer een mailtje sturen voordat ik ze eindelijk kreeg) zo meedenkend geweest om de plinten te leveren zonder de haken om ze te monteren. Nu werkt een flinke bus montagelijm ook wel, maar dat is toch niet helemaal de bedoeling. Vooralsnog moest ik me dan ook beperken tot het op maat zagen van de plinten voor de eerste kamer.

Het lijkt zo weinig, 2 pakjes, in totaal 24 plinten. Maar zodra blijkt dat 5,5 plint voldoende is voor de eerste kamer verdwijnen de zorgen weer als sneeuw voor de zon.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten